Werken bij Jooren – Kees de Bok

 

Maar waarom zijn ze ooit bij ons komen werken en niet bij een ander bedrijf? Wat maakt het werken bij Jooren zo leuk? En waarom zijn ze eigenlijk chauffeur geworden? Omdat wij heel benieuwd zijn naar hun antwoorden én omdat we jou ook willen overtuigen om bij ons te werken hebben we chauffeur Kees aan de tand gevoeld.

 

Kees is bij Jooren begonnen als C/E chauffeur, maar rijdt nu dagelijks met de LZV (Lang Zwaar Voertuig) van Velsen naar Drachten. En natuurlijk ook weer terug.

 

Hoi Kees, wilde je altijd al chauffeur worden?

Toen ik klein was wel, ja. M’n vader was ook chauffeur, maar in eerste instantie ben ik glaszetter en kozijnenmonteur geworden. Door een bedrijfsongeval kan ik dat werk niet meer doen en ben ik via een omscholingstraject alsnog bij m’n eerste droom terecht gekomen.

 

En toen meteen bij Jooren gaan werken?

Nee, ik werk sinds 2010 bij Jooren. Daarvoor had ik al eens contact gehad, maar toen had ik het nog voldoende naar m’n zin bij m’n vorige werknemer. Een paar jaar later, toen ik iets nieuws wilde, kwam Jooren weer in de spotlight. Het contact was meteen weer net zo goed, waardoor ik toen dus wel de overstap maakte.

 

Meteen op de LZV?

Dat niet. Ik had wel al m’n C/E rijbewijs, dus toen ik hier kwam reed ik eerst met de trekker-oplegger combinatie. Na verloop van tijd is me gevraagd om m’n LZV bewijs te halen. Een leuk compliment ook, natuurlijk. Op dit moment heb ik m’n eigen LZV en vaste rit, maar voorheen wisselde ik dan C/E- en LZV ritten af. Volgens mij staat er nu ook een vacature open voor chauffeurs om die combinatie te maken, toch?

 

Dat klopt. Dan rijd je bijvoorbeeld op maandag en dinsdag met de LZV en woensdag en donderdag met een trekker-oplegger. Heb je nog tips voor aankomende Jooren collega’s?

Wat vooral belangrijk is, is onthouden dat je met de LZV net even wat langer bent. Maar dat merk je eigenlijk meteen. Verder is het als Jooren collega vooral belangrijk dat je goed met je materiaal omgaat. Bij het aankoppelen is ‘Boem = Ho”, maar dat kan natuurlijk ook met een klein tikje. Zo hoort het. En maak een praatje, stel jezelf voor en doe gewoon gezellig. Maar dat geldt altijd en voor iedereen, lijkt me.

 

Is het moeilijk om een LZV los- en aan te koppelen?

In het begin is het even wennen. Niet elke LZV is precies hetzelfde, dus je moet ze even onder de knie krijgen. Maar ook daarbij geldt, gewoon voorzichtig doen en dan heb je het zo onder de knie. En in dit filmpje zie je mij alles in een minuut aan elkaar koppelen.

 

En wil je nog lang bij Jooren blijven werken?

Zeker weten. Ik heb het erg naar m’n zin. Het werk is leuk, de collega’s zijn aardig en iedereen komt zijn afspraken na. Dus ik ga nog lang niet weg.

 

Wil je net als Kees ook met een LZV op pad? We hebben nog een aantal functies waarbij je dagen met de LZV combineert met dagen met een trekker-oplegger combinatie. Meer informatie over die functie vind je hier. Of solliciteer direct door je motivatie en C.V. te mailen naar ton@jooren.nl